DIGITAL MARKNADSFÖRING

När man digitaliserar sitt företag är det absolut största grundstenen att ha en tydlig digital strategi. Den behöver vara kopplad till en omvärldsanalys, företagsvision, vad företaget jobbar med etc. Vi ser även till att jobba med de rätta kanalerna, oftast jobbar man med Facebook, Linkedin, Instagram och Google. Du kanske har hört talas om de 5 kriterierna för en bra strateg: Varför? – Vem? – Vad? – När? – Hur?

- Social Medier
- Google ADs
- Strategier


Google Ads

Det är en av de mest effektiva kanalerna att bli sedd på. Enligt Internetstiftelsen använde 61% av alla användare tjänsten dagligen. Vi jobbar ständigt med att förbättra kunders resultat genom Google Ads, där man jobbar mycket på sökord och nyckelord. Saker ska gå snabbt lika så på nätet, besökare scrollar sällan längre ner än till det femte eller sjätte sökresultatet.

Social medier

’’Det är bara att lägga ut en bild’’ Visst det är bra när ett flöde uppdateras, men till vilken nytta och varför? Man behöver ha en tydlig överordnad strategi när det gäller sociala medier. Vi brukar säga att det är bättre att lägga ut ett kvalitetsinlägg varje vecka än 5 dåliga inlägg. Dels för att man ska förstå budskapet och att kunden inte ska tröttna på inläggen.